wtorek, 25 kwietnia 2017

Spotkanie "na skrzydłach marzeń."..

Nie marzyłam...
Nie wierzyłam, że  to w ogóle możliwe... że blogerki z różnych
 stron Polski się ze sobą zaprzyjaźniają, że się umawiają na spotkania
 w miejscach odległych od zamieszkałych, że z radością się spotykają.
Tak myślałam... jednak do czasu...
Kiedy po raz pierwszy na blogu Danusi  przeczytałam o
 TAKIM SPOTKANIU stwierdziłam  - "Niesamowite  dziewczyny".
I... któregoś dnia, tuż przed świętami Wielkiej Nocy
dowiedziałam się, że kolejne spotkanie ma się odbyć w Łodzi.
 Zapytana przez Danusię czy chciałabym dołączyć, bez wahania
 odpowiedziałam, że z ogromną przyjemnością poznam moje
blogowe koleżanki osobiście, tym bardziej, iż to moje miasto
i nie muszę nigdzie wyjeżdżać.
Tak więc 21kwietnia zjawiłam się na nowym Dworcu Fabrycznym
(nadmienię nieskromnie, iż od niedawna najnowocześniejszy dworzec w Polsce )
 Z aparatem fotograficznym w ręku powitałam moje koleżanki
i uwieczniłam je na zdjęciach ( zdjęć było mnóstwo i ciężko
mi było wybrać te najciekawsze)



Danusia -szefowa Cyklicznych Kolorków, tryskająca energią,
gadułka i śmieszka
(Danusia na zdjęciu po prawej stronie z czarną torbą na ramieniu + ja)
Ania - mistrzyni krzyżyków, bardzo ciepła, serdeczna osóbka 
 Hania - uzdolniona wszechstronnie, ogrodniczka ( tuż za Anią)
Gosia -zakręcona biżuteryjnie i porcelanowo ; felietonistka
 Cztery "zwariowane Czarownice"- tak o sobie mówią   ...
Jeszcze tego samego dnia, po południu zrobiłam moim koleżankom
kurs techniki pergamano. Były bardzo przejęte i cierpliwie
 rysowały, cieniowały i dziurkowały pergamin.
 Te kilka godzin( bo tyle trwał kurs od podstaw) minęło jak z bicza
 strzelił w radosnej atmosferze, przy dobrym soczku pomarańczowym
z procentami (bo "dziubanko" szło sprytniej).
 Na zakończenie wręczyłam im dyplomy ukończenia kursu podstawowego.
  Czy złapały bakcyla? dowiem się jak tylko same coś nowego stworzą
i za jakiś czas pochwalą się na swoim blogu.

Zaplanowałam, że coś im w tej mojej Łodzi pokażę następnego dnia.
 W sobotę było zimno, wiało ale na szczęście nie padało .
Przed południem spotkałyśmy się na dziedzińcu Manufaktury
Małgosia ustawiła sie obok literki m, Ania - literki a, a Danusia nie
 mogła się zdecydować, gdzie tu stanąć , bo w słowie manufaktura
literki d nie ma przecież...
Straaaasznie wiało!!!  czupryny stawiało do góry i tylko
 ja założyłam "berecik", bo niestety szybko się przeziębiam
Na dużym, metalowym tronie każda pozowała przez chwilkę



 W jednym z budynków na terenie Manufaktury znajduje się
 Muzeum Fabryki - zakładów włókienniczych, które zwiedziłyśmy
Odwiedziłyśmy istniejącą tam szkołę tańca Dance Studio -Egurroli
 Podziwiałyśmy budynki Manufaktury z muzeum Fabryki
 W tle, brama wejściowa do Manufaktury od strony ul.Ogrodowej
 Obok Manufaktury przy ul Ogrodowej, znajduje się Pałac fabrykancki
Izraela Poznańskiego, zwany łódzkim Luwrem, który zwiedziłyśmy


Pałacowy ogród
Wnętrze Pałacu fabrykanta Izraela Poznańskiego

Dziewczyny czuły się tam dość swobodnie i z radością biegały po
pałacowych pokojach zwracając uwagę na każdy detal

I wszystkie chciały koniecznie zrobić występ na scenie w sali koncertowej

Po opuszczeniu Pałacu udałyśmy się   na ul. Piotrkowską
z ciekawą architekturą budynków.
 Zwiedziłyśmy Białą Fabrykę Gayera - gdzie obecnie mieści się
Centralne Muzeum Włókiennictwa. W fabryce w czerwcu
odbędzie się tu wystawa haftu krzyżykowego „ Złota Nitka” 
 i potrwa do sierpnia( wszystkich zainteresowanych zapraszam)
Przed Białą Fabryką

 Na terenie fabryki skansen - mieszkania pracowników fabryki
Wystawa tkanin
dziedziniec
Z zaciekawieniem obserwowałyśmy stare maszyny dziewiarskie
(podczas zwiedzania zostały włączone do pracy-panował straszny huk,
warkot, wszystkie zastanawiałyśmy się jak można było pracować
w takim hałasie)


Biała Fabryka od strony stawu i parku
 Wracając ul. Piotrkowską w kierunku Placu Wolności
udało się zrobić kilka fotek  - w tle zabytki,

Kościół Ewangielicko Ausburski- poniżej
 Katedra
Pałac Schweikerta

Przy nowej zajezdni tramwajowej wysiadłyśmy i dalej pieszo
zwiedzałyśmy ul Piotrkowską i jej ciekawą architekturę
Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej i Piłsudskiego
z muralem Łodzi w tle
pomniki - rzeźby na Piotrkowskiej
Z Reymontem
Na ławeczce z Tuwimem
W sąsiedztwie Urzędu Miasta i ławeczki Tuwima zmęczone
zatrzymałyśmy się na odpoczynek i obiad w małej restauracji,
a potem na Placu Rubinsteina
  każda w duecie z "mistrzem" Rubinsteinem pograła sobie na fortepianie 



Jakie te dziewczyny muzykalne.... wow!
 Minęłyśmy aleję gwiazd znanych i lubianych artystów
polskich i zagranicznych - Wajda, Kieślowski, Kilar,Cybulski,
Machulski, Frank Sinatra i wielu innych "wspaniałych"
 Zrobiło się już późno i nie zdołałyśmy dotrzeć do Placu Wolności,
który znajduje się na horyzoncie . Ul piotrkowska  to najdłuższa
handlowa ulica w Europie i ma 4.2 km. Jeden dzień to za mało,
by wszystko obejrzeć.
 Po drodze ostatnie zdjęcie przed muralem  Rubinsteina
u zbiegu ulic Traugutta i Sienkiewicza
Trochę zmęczone, zmarznięte ale radosne dotarłyśmy do EC1,
które mieści się w sąsiedztwie  Dworca Fabrycznego
  W jednej z kopuł  znajduje się Planetarium
 Zdążyłyśmy na czas, na  pokaz filmu " na skrzydłach marzeń",
który rozpoczął się o 18,30 (bilety oczywiście zarezerwowałam
dużo wcześniej przed przyjazdem moich koleżanek).
 Była  to moja niespodzianka dla nich.
Po wyjściu z Planetarium, po radosnych i rozmarzonych minkach
 moich koleżanek, można było rozpoznać, iż pokaz zrobił na nich
ogromne wrażenie.
Rozjechałyśmy się, ja do domu, a dziewczyny do hotelu.
Ostatniego dnia wszystkie  po kolei pożegnałam na
Dworcu Fabrycznym. Aż żal się było rozstawać, dziewczyny
 stworzyły niesamowity klimat spotkania, jakbym znała je od zawsze.
Nie ukrywam, że dawno nie spędziłam trzech dni tak
przyjemnie, radośnie, w cudownej atmosferze, którą rozsiewały
 moje blogowe koleżanki. Zostaną w mej pamięci na długo!!!
ANIU, HANIU, DANUSIU I GOSIU 
 dziękuję Wam za piękne, razem spędzone chwile, za to, że
zechciałyście mnie zaprosić na to spotkanie;)  za prezenty na
 pamiątkę. Jesteście wspaniałe i kochane! Jeśli następnym razem
zechcecie mnie zabrać na kolejne spotkanie. Obiecuję, że pojadę
nie tylko na skrzydłach marzeń....
Po więcej relacji ze spotkania odsyłam Was do  Ani, Hani, Danusi i Gosi.
To był bardzo długi post, dlatego temu kto wytrwał do końca
serdecznie dziękuje i zapraszam do Łodzi

31 komentarzy:

  1. Wspaniała relacja! Musiało to więc być wspaniale spotkanie.:) Bardzo mnie zachęciłaś do zwiedzenia Łodzi.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie i zazdroszcze takich spotkań, z podkarpacia do łodzi to kawałek drogi

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo dziewczyny!!!Elu, przepiękna relacja i cudne spotkanie. Tylko zazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dotrwałam, a jakże. Uwielbiam takie spotkania ... do tego zwiedzanie Łodzi, marzenie.
    Byłam w Łodzi kilkakrotnie, ale nigdy nie miałam czasu jej zobaczyć. Szkoda, bo piękna jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale Wam zazdroszczę, a tak niedaleko mam do Łodzi... co spotkanie to więcej dziewczyn :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Piękne spotkanie miałyście! Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu, ogromnie cieszę się, że pokazałaś zdjęcia i opisałaś miejsca, w których byłyśmy;) Jednym słowem: wsparłaś mnie, a raczej uzupełniłaś to, czego ja nie pokazałam i nie opisałam;)Jeszcze raz dziękuję Ci za ten czas, który nam poświęciłaś, za wszystkie niespodzianki, za warsztaty, a przede wszystkim za to, że mogłam Cię poznać osobiście;)Jesteś wspaniałą osóbką, dlatego z ogromną przyjemnością przyjęłyśmy Cię do naszego ,,klubu";););) Pozdrawiam Cię gorąco, ściskam mocno i przesyłam buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na otwarciu tego dworca, robi wrażenie:)
    A Planetarium to nam się udało:) Staramy się regularnie odwiedzać.
    Niezłą wycieczkę zorganizowałaś Dziewczynom po Łodzi, a tego prywatnego kursiku u Ciebie to Im zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękna ta Łódź! :) Nawet nie wiedziałam, że macie tam tyle atrakcji! Spotkanie musiało być niesamowite. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miasto i tyle do zwiedzania.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała relacja ze spotkania, widać, że humor Wam dopisywał i, że świetnie bawiłyście się :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Elu fajnie ,że zrobiłaś dłuższą relację z tego naszego spotkania,bo w ten sposób mogę to przeżyć jeszcze raz.
    Dziękuję kochana za tak udane to nasze spotkanie,naukę pergaminek ,cudne upominki,przepyszną szarlotkę ,wycieczki po mieście i wiele ,wiele dobrego jakie płynęło z Twego dobrego serduszka.
    Teraz pozostaje czekać na nasze kolejne spotkanie ,ciężko będzie ,ale chyba jakoś to przetrwamy i za rok znowu się mocno wyściskamy.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj jak pięknie ponownie być w Łodzi z Wami wszystkimi. Elu dziękuję. Nie będę powtarzać tego wszystkiego o czym pisały dziewczyny. Dziękuję. Ty wiesz najlepiej za co. Za ciepło i serce, za rodość życia i dawanie kawałeczka siebie nam, czterem "czarownicom", którym słowo przyjaźń zapadło głęboko w sercu i znaczy tak wiele. Buziaczki Elu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Elu pięknie to wszystko napisałaś. To chyba najdłuższy Twój post. Więc jak widać kto z kim przystaje.... bo nam czarownicom się buzia nie zamyka :-) .
    Dla mnie to był wspaniały weekend, ale ja wiedziałam że taki będzie. Jak pierwszy raz usłyszałam Cię przez telefon wiedziałam , że nadajesz na tych samych falach co my cztery. Dziękuję pięknie za to że po prostu JESTEŚ !!, resztę napisały już pozostałe 3 czarownice, więc pozostaje mi się tylko podpisać pod tym co napisały.
    Ściskam mocno z nadzieją, że jeszcze nie raz się spotkamy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale bym tam chciała z Wami być! Piękna ta Łódź, której nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne spotkanie!
    I bardzo zapragnęłam odwiedzić Łódź - piękne miasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miło zobaczyć jak blogowe znajomości przeradzają się w realne przyjaźnie.
    Nie wiedziałam, że Łódź jest takim pięknym miastem.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dworzec naprawdę robi wrażenie, ale radość na Waszych twarzach... jeszcze większe :) Super, że udało Wam się zgadać, spotkać... życzę kolejnych, wielu tak miłych dni / spotkań :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacja, jak zwykle zazdraszczam spotkania :) Czarownice są najlepsze na świecie i naprawdę cudnie się z nimi rozmawia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super miejsca pokazała dziewczynom. Dworca jeszcze nie widziałam na żywo i w planetarium tez nie byłam. Mam nadzieje ze uda mi się na wystawę latem wpaść bo koleżanka ma mieć wystawiona prace. Szkoda ze dziewczyny nie mogły zobaczyć piotrkowskiej w pełnej krasie oświetlonej na święta BN wtedy najbardziej mi się podoba ale i tak jest miło pospacerować po niej. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super miejsca pokazała dziewczynom. Dworca jeszcze nie widziałam na żywo i w planetarium tez nie byłam. Mam nadzieje ze uda mi się na wystawę latem wpaść bo koleżanka ma mieć wystawiona prace. Szkoda ze dziewczyny nie mogły zobaczyć piotrkowskiej w pełnej krasie oświetlonej na święta BN wtedy najbardziej mi się podoba ale i tak jest miło pospacerować po niej. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale fajne spotkanie!! Elu pieknie pokazałaś nam Łódź! Choć mieszkam niedaleko to wielu z tych miejsc nie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Elu, wspaniała relacja! Trochę zazdroszczę dziewczynom, że miały okazję poznać tajniki techniki pergaminowej bezpośrednio od mistrzyni :-)
    Takie spotkania na zawsze pozostają w pamięci, i jak widać, dla "czarownic" nie ma znaczenia odległość. Po prostu odpalają miotły i się zlatują ;-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniałe spotkanie! Twórcze i krajoznawcze. Oj zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałyście super spotkanie. A ja dzięki Tobie i Twoim wspaniałym zdjęciom i opisom mogłam zwiedzić trochę Łodzi, bo nigdy tam nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniała sprawa takie spotkanie. Dziękuję też za wirtualną, piękną wycieczkę po Łodzi(byłam tam bardzo dawno temu i nie wszystko tak pięknie wyglądało). Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ Wam zazdraszczam tego spotkania... Brakuje mi taich twórczych spotkań z duszami, które się rozumieją :(

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniała relacje, cudowne chwile! A do tego jeszcze w mieście, które czasem odwiedzam. Miejsca które odwiedziłyście przywołują i u mnie wspominania. Szkoda, ze nie wiedziałam o spotkaniu, chętnie dołączyłaby, do Was.
    Pozdrawiam cieplutko Alina

    OdpowiedzUsuń