środa, 2 kwietnia 2014

Jajo - SAL Wielkanocny

 Witam Was serdecznie, skończyłam - jajko-drzewko projektu -Elisy Tortonesi-Zabawę zorganizowała KATARZYNA. Chcę pokazać swoje wykonanie jajka nieco inną techniką - na pergaminie, w kilku wersjach.
 
1    -    za pomocą narzędzia cieniującego-kulki 0,5, 1, 1.5 na siatce metalowej wytłoczyłam wzór jajka-drzewka
 
 
2   -  za pomocą narzędzia perforującego-igłypodziurkowałam krzyżyki  i je wycięłam
 
 
3   -   kolejne drzewko "ubrałam" w liście, cieniując je odpowiednim  narzędziem
 
Aby dokładnie obejrzeć prace należy zmienić stopień powiększenia  w komputerze

Lubię zaglądać do nowych blogów i podglądać co robią inni. Tak trafiłam  do  http://uroczydetal.blogspot.com/. i dzięki uprzejmości  niezwykle wspaniałej Cheni i zgody Katarzyny na wzięcie udziału w zabawie , postanowiłam spróbować.Czasu zostało mi niewiele więc ostro wzięłam się do pracy i......
Za pomocą narzędzi tłoczących i perforujących , na siatce metalowej musiałam wpierw wykonać moją –kanwę na pergaminie (kalka techniczna o gramaturze 160- A4). Na jednym arkuszu zrobiłam jajko wytłaczane narzędziem- kulką.
 
   
tak wygląda odwrócona praca na siatce
 
 
detal w powiększeniu - wytłoczone kuleczki to krzyżyki u hafciarek
 

 
Drugi arkusz kalki przypięłam do metalowej siatki i podziurkowałam specjalnym narzędziem perforującym- igłą

 
nożyczkami o bardzo ostrych końcówkach powycinałam krzyżyki
 
 
powycinane krzyżyki  w powiększeniu- fragment

 
 
aby uzyskać  krzyżyk  przecinałam każdy bok  kwadraciku  w stożek 
 
 

Za pomocą nożyczek powycinałam krzyżyki, tak jak hafciarki szyją igłą i nitką na kanwie. Nie ukrywam, iż w moim „obrobionym” obrazku, przedstawiającym jajko-drzewko są małe pomyłki. Niestety, tak to już jest w tej pracy, na delikatnym materiale jakim jest papier wystarczy niewielki nacisk lub ukłucie i już jest błąd, którego nie da się naprawić. Osoby haftujące zawsze pomyłkę mogą po prostu wypruć . W mojej pracy się tak nie da i jeśli to możliwe staram się delikatnie zatuszować błąd dodając kropkę lub dodatkową dziurkę. Nie ukrywam, że  zawsze nie mogę się doczekać efektu końcowego zaczętej pracy, papierowych krzyżyków, bo nigdy nie wiem czy to będzie to co chciałam uzyskać.
 
3 - ostatnie drzewko-jajko, "ubrałam" w listki,
rysując i cieniując narzędziem-kulką na lewej stronie

 
moje drzewko z listkami  wgląda teraz wiosennie
 i same oceńcie jak wam się taka wersja podoba.
 
 
Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz
 


24 komentarze:

  1. O matuśku to jest katorżnicza praca. Podziwiam Cię za cierpliwość i dokładność. Nie dosyć, że dziurkujesz takie maleństwa to jeszcze je nacinasz, czy to jest możliwe do wykonania, ja wymiękam. Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pełna podziwu. Niesamowicie pracochłonne te jajka-drzewka. Wyszły przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja napiszę tak - dla mnie to w większej połowie ciemna magia jak to robisz:) ale ważne że jest pięknie. a że podziwiam zdolności, umiejętności i cierpliwość to już inna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow!!!! cuda :) nigdy bym się za takie coś nie zabrała - brak mi cierpliwości dlatego podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  5. podziwiam. Wprost benedyktyńska praca !

    OdpowiedzUsuń
  6. Wonderful and so creative lady you are! It seems so difficult but it's great !
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello dear Eliza!
    Very nice work, I admire your talent and patience!
    A beautiful day my dear!
    Kisses and hugs!

    OdpowiedzUsuń
  8. wow!!!!!!!!!!!!!!!!
    gdybym ja miała choć jeden procent Twojej cierpliowści :))))
    piękne dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pracochłonne - podziwiam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe drzewo i koronkowa praca, podziwiam Cię za cierpliwość i dokładność szczegółów, cieszę się, że mogę oglądać Twoje prace:))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje jajo naprawdę robi wrażenie :) Ciekawa technika, podziwiam za cierpliwość i twórcze podejście do tematu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zapraszam po wyróżnienie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdrówka:) pobierasz banerek, odpowiadasz na moje pytanie nominujesz swoje blogi i zadajesz własne pytania:)

      Usuń
  13. Och jaka misterna robota. Podziwiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O ja, jakie to musiało być czasochłonne. Efekt jednak wynagradza trudy. Zapraszam po wyróżnienie.
    http://pracownianati.blogspot.com.br/2014/04/wyroznienia-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś niesamowita, przepiękna praca!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite!!!A już wycinanie krzyżyków powaliło mnie zupełnie!!! Godne podziwu i bardzo piękne!!! Pozdrawiam serdecznie Urszula

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś niesamowitego!!! Wspaniała praca!!!Podziwiam za cierpliwość! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj:)dziękuję ,że do mnie przyszłaś w odwiedziny ,dzięki temu ja mogłam zagościć u Ciebie:))powiem tak-quiling to nie moja bajka,ale w Twoim wydaniu jest niesamowity:))pergaminowe serduszko skradło moje serce:)pozwoliłam sobie przeglądnąć cały Twój blog i jestem pod ogromnym wrażeniem tego co tworzysz i jak piękne są to rzeczy:))a ten sal-drzewo-po prostu mistrzostwo świata:))ja się nad nim zastanawiałam czy by go nie wyhaftować,a Ty zrobiłaś takie cudo,że szok:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Te admir pentru rabdare, pentru munca migaloasa. Felicitari!

    OdpowiedzUsuń
  20. beautiful and cretive effect!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś pięknego! Nie miałam pojęcia ile pracy trzeba włożyć żeby uzyskać taki niesamowity efekt. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Solch eine Fleißarbeit haut mich voll von den Socken :D
    Ich bin wirklich beeindruckt.
    Liebe Grüße
    von Silvi

    OdpowiedzUsuń