środa, 5 sierpnia 2015

Kartka, lato i Sandomierz

Lato , lato.....gorąco , dzisiaj 39 st. C , słońca pod
dostatkiem, moja kartka też słoneczna
......... słonecznik, bzyczek i biedronka.........
 
 
 listki i słonecznik poskręcane z cieniowanych paseczków
ze sklepu Craft Style

 Teraz, trochę relacji z wycieczki do Sandomierza.
Piewca miasta Jarosław Iwaszkiewicz pisał:
"... w Sandomierzu odnajduję echa dawnych lat. Architektura
miasta rzucona na tło pełnej wdzięku i specyficznego
 charakteru przyrody, stanowi coś jedynego w Polsce.
 Echo historii i piękno położenia składają się na obraz
niepowszedni...."
Czy miał rację? sprawdźcie .
Zatem zapraszam na wirtualną  wycieczkę,
gdzie można się delektować cudownym pięknem starych
kamieniczek, kościołów z XIV - XVII wieku.
 Nie sposób przedstawić wszystkich zdjęć, cudownych
 miejsc tego miasta i jego historii.
.............
Zamek Królewski położony nad Wisłą , w którym
Kazimierz Sprawiedliwy przyjmował poselstwo.
Późnoromański portal Kościoła Ś.Jakuba
Widok na  gotycką Katedrę z drugiej połowy XIV w.
 Wnętrze Katedry, w której znajdują się bogate zbiory
obrazów, rzeźb i  zdobień  na ścianach

 Widok na Rynek Starego Miasta
 Renesansowy Ratusz w rynku
To właśnie w tym miejscu filmowane były sceny
do filmu "Ojciec Mateusz"

Kamienica Oleśnickich
Furta dominikańska w pozostałościach murów miasta
tzw.-Ucho igielne
Gotycka Brama Opatowska z XIV w. od strony
Starego Miasta
Brama z drugiej strony ( ul. Żeromskiego)
 Kościół św. Michała stojący naprzeciw  Bramy
 Opatowskiej, dawny kościół Benedyktynek, za kościołem
w dalszym ciągu, znajduje się moja szkoła-liceum

 Trudno było wyjeżdżać, ale z przyjemnością ciągle
wracam i notuję każdą zmianę. Droga powrotna to
urzekające, zachodzące słońce na niebie na tle
krajobrazu Gór Świętokrzyskich.
 
 


Dziękuję, że wytrwaliście do końca mojej relacji
z wycieczki. Pozdrawiam  wszystkich . 
Dziękuje za odwiedziny i miłe słowa, które zostawiacie.

20 komentarzy:

  1. Odwiedziłaś jedno z piękniejszych miast w Polsce.Zazdroszczę, bo ja tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny reportaż Elu, to cudowne miasto w pełni na niego zasłużyło!
    I niebo też piękne. Zawsze jest inne, niepowtarzalne, warto je fotografować!
    A karteczka jest kolejną do podziwiania! Słoneczne pozdrowienia zasyłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. hi Ela,
    you made some gorgeous pictures, I love your card with the quilled sunflower, so beautiful,
    hugs
    Ans x

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia! A karteczka rewelacja, szczególnie zachwyciła mnie pszczółka.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super musiała być wycieczka, widze że było co zwiedzać. A pszczółka jest przeurocza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kartka słoneczna ,na pewno inspiracją była pogoda :)
    Sandomierz ma niedaleko i zawsze odwiedzającym mnie gościom polecam to stare i zabytkowe miasto !

    OdpowiedzUsuń
  7. Kartka jak zawsze piękna :)
    Sandomierz jest pięknym jestem, warto go zobaczyć. A byłaś na wieży bramy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, że się podzieliłaś wrażeniami z wycieczki.
    I jak już jestem przy głosie to muszę napisać, że kartka prześliczna - te listki !!! Nie wspominając o pszczółce.
    Pozdrawiam i życzę pogody w sam raz !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kartka fantastyczna! Zaś relacja z Sandomierza bardzo urokliwa:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Elu sliczne są te Twoje karteczki i każda inna A Sandomierze to przepiękne miasto , byłam kiedys na wycieczce i jestem nim zachwycona. Piekne Ci wyszły wszystkie zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podziwiam twoje prace , ale trzmiel jest idealny . Rewelacja. wycieczka bardzo fajna , piękne miasto.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna!
    Sandomierz to wyjątkowe miasto...może i tam kiedyś uda się zawitać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Karteczka śliczna:) Uwielbiam takie fotorelacje. Piękne zdjęcia, a Ucho igielne niezwykłe. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam Twoje prace. Zapraszam po wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna karteczka, świetny kwiat ale to liście najbardziej mi się podobają, muszę się im przyjrzeć i spróbować takie zrobić. Dzięki za wirtualną wycieczkę po Sandomierzu :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Elegancka karteczka, pięknie wygląda, oryginalnie. Dzięki za wycieczkę po Sandomierzu :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń